Transit connect X-press





































carrosserie:


Structuur: Korte wielbasis, laag dak, tweedeurs met achterklep voor optimale verhouding tussen stijfheid
en gewicht. Exterieur afgewerkt in parelwit met driekleurige X-Press-logo’s.


Veiligheid: Uiterst sterke, zelfdragende stalen carrosserie met veiligheidsrolkooi, bodemversterking en versterkt subframe voor. Energieabsorberende kreukelzones aan voor- en achterkant. Bescherming bij botsing aan zijkant. Beveiliging Passief anti-diefstalsysteem (PATS) van Ford (startonderbreker)


Bumpers:


Leeggewicht (kg):


Max. toelaatbaar totaalgewicht (kg):


EXTERIEUR- EN INTERIEURAFMETINGEN:



Interieur: Kuipstoelen in Sparco-raceleer en Alcantara afwerking in zwart en wit. Ford Racing- intercomsysteem voor bestuurder en bijrijder. Uniek stuurwiel. Interieur met zachte bekleding en middenconsole met startknop. Unieke portiergrepen en bijpassende uitvoering van het mechanisme om de ramen te openen en te sluiten. Vernieuwde instrumentenbehuizing met nieuwe graphics en instrumenten, zoals een turboboost- meter en schakellicht.



Apparatuur: Airconditioning, in het dashboard gemonteerde 6- stack cd-speler, brandblusser, 2 reservewielen voor de draairichting gebonden banden



Exterieur (mm):


Lengte:


Wielbasis:


Hoogte:


Breedte (zonder spiegels):


Breedte (met Spiegels)


Spoorbreedte vóór:


Spoorbreedte achter:



Interieur (mm):


Hoofdruimte:


Maximum beenruimte:


Breedte op schouderhoogte:



Bagageruimte:


VDA bagageruimte (l) met 4 zitplaatsen:


VDA bagageruimte (l) met 2 zitplaatsen:


Brandstoftank (l): 60 liter


motor:


type: 2,0-liter, 16v Duratec RS, intercooling (lucht naar water) en turbo


capaciteit:1988 cc


boring /slag: 84,8 mm X 88,0 mm


Brandstof: brandstof Loodvrije benzine


compressie verhouding:


maximum vermogen: (158Kw) 215 pk bij 5500 Tpm


maximum koppel: 310 Nm bij 3500 Tpm


Max. effectief gemid. druk (bar):


cilinders: Vier in-lijn


cilinderkop: Gegoten aluminiumlegering


blok: Gietijzer uitgerust met verbeterd oliesysteem


Krukas:


ligging:


kleppen: 16 DOHC, aangepaste klepzittingen, met natrium gevulde uitlaatkleppen


Klepbediening: nokkenas Riem


Klephoek:


Klepmaten (mm):


Nokkenasaandrijving:


Zuigers: gesmede zuigers


Drijfstangen: gesmede drijfstangen


Motormanagement:Ford EEC-V


Brandstofinjectie: Injectie Sequentiële elektronische brandstofinjectie (SEFI)
Injectoren met hoge doorstroomsnelheid


Ontsteking: Ford elektronische verdelerloze ontsteking


Turbo: Inductie Garrett roestvrij staal, watergekoelde turbolader, maximumboost van 1 bar, roestvrij uitlaatsysteem met grote binnendiameter, watergekoelde intercooling, nieuw gaspedaal met verbeterde
afdichting, nieuw ontworpen uchtinductiesysteem


Emissiebeperking: Gesloten drieweg katalysator.


Uitlaat Afgestemde lage tegendruk, verhoogd volume, sportuitlaatsysteem, geleverd door Bosal


Koeling: Waterpomp met vergrote capaciteit, oliekoeler met hoog rendement, watergekoelde intercooling, verbeterde motorkoelventilatoren, turbo- hittebescherming


Emissiewaarden:

aandrijving:

versnellingsbak: 5 versnellingen, met aangepaste overbrengingsverhoudingen, Quaife automatisch koppelverdelend differentieel, verbeterde aandrijfassen. Nieuwe sportversnellingsbak met korte schakelbewegingen


Koppeling: Zware AP-racekoppeling


Koppelingsdiameter (mm):


verhoudingen: 1ste, 2de, ; 3de, ; 4de, ; 5de, ; eindoverbrenging, ; Achteruit,

stuurinrichting:

Tandheugel met hydraulische stuurbekrachtiging, 2,6 omwentelingen van aanslag tot aanslag


Draaicirkel (m):

remmen:

voor: Brembo-remklauwen met vier zuigers en geventileerde remschijven met een diameter van 325 mm


achter: Remklauwen met twee zuigers en massieve remschijven met een diameter van 280 mm.

ophanging: voor: Opnieuw ontworpen en verlaagde ophanging met McPherson-veerpoten en verbeterde offset-spiraalveren door Sachs geleverde racedempers. Vernieuwde onderste draagarmen met verhoogd rolcentrum en 23-mm stabilisatorstang met speciale bevestiging dmv rollagers.

achter: Starre as van Hotchkiss met verbeterde bladveren van Olgun Celik en verlaagde rijhoogte. Vernieuwde elasto-kinematica voor optimale stabiliteit bij hoge snelheden. Speciale bevestiging van de 22 mm stabilisatorstang dmv taps toelopende rollagers. Speciaal gemaakte dubbelwandige dempers van Sachs.


ABS MK25 Bosch ABS-systeem

wielen/banden: wielen: OZ lichtmetalen 18 x 8 inch velgen

banden: speciale Michelin 225/40R/18 Pilot Sport lage profielbanden

prestaties: top snelheid:

acceleratie 0 t/m 100:


Acceleratie 50-100 km/h in 4e versnelling (sec.):


gemiddeld verbruik: In de stad op 100km, Buiten de stad op 100km, Gemiddeld op 100km.


CO2 emissies (g/km):

meest voorkomende kleuren: wit

aantal gebouwd:


1


Het Transit Connect X-Press-team:
Projectmanager Philippe Castro
Hoofdingenieur Paul Sluimer
Hoofdmonteur Roel Appeltans
Ingenieur voertuigdynamica Stephan Woelflick
NVH-ingenieur Tom van den Berge
(Noise, Vibration, Harshness:
lawaai, trillingen, hardheid)

Lommel-team Ludo Bex, Peter Pieters,
Koen Plessers, Frans Corens, Gaston Janssen, Noel Knippenberg, Ludo Hesemans, Rob Maes

NVH-team: Rudi Horions, Jan Coenen,
Eddy Michelbrink,
Christoph Geypens

nieuwprijs: niet te koop.