Sierra Sapphire 2wd Cosworth
carrosserie: | ||
Structuur: | gedrukt staal onderstel, Sapphire vier deurs in ghia uitvoering met mee gespoten bodykit | |
Veiligheid: | ||
Bumpers: | ||
Leeggewicht (kg): | 1,250kg | |
Max. toelaatbaar totaalgewicht (kg): | ||
Exterieur en interieur afmetingen | ||
Exterieur (mm): | ||
Lengte: | 4,494mm | |
Wielbasis: | 2,608mm | |
Hoogte | 1,376mm | |
Breedte (zonder spiegels): | 1,698mm | |
Breedte (met Spiegels) | 1,698mm | |
Spoorbreedte voor: | 1,442mm | |
Spoorbreedte achter: | 1,459mm | |
Interieur (mm): | ||
Hoofdruimte | ||
Maximum beenruimte | ||
Breedte op schouderhoogte | ||
Bagageruimte | ||
VDA bagageruimte (l) met 4 zitplaatsen: | ||
VDA bagageruimte (l) met 2 zitplaatsen | ||
motor: | ||
type: | YBB (rood kleppendeksel) | |
cilinders: | 4 in lijn | |
capaciteit | 1993 cc | |
boring /slag: | 90.82 x 76.95 mm | |
Brandstof: | ||
compressie verhouding: | 8:1 | |
maximum vermogen | 204 pk bij 6000 toeren (150 kW) | |
maximum koppel: | 276 Nm bij 4500 toeren | |
Maximum toeren: | ||
Max. effectief gemid. druk (bar) | ||
Turbo: | Garret AiResearchT03b met interkoeler | |
Turbo druk (bar): | max boost 10psi (0.7 bar) | |
cilinderkop | aluminium 16 kleppen tandriem-aandrijving, DOHC | |
blok | giet ijzer gebaseerd op Pinto blok zoals gebruikt in Cortina | |
Krukas: | ||
ligging: | in de rij richting geplaatst blok | |
kleppen | 4 per cilinder | |
klepstoters | hydraulische | |
Klepbediening: | door een riem aangedreven bovenliggende dubbele nokkenassen | |
Klephoek | 22 graden | |
Klepmaten (mm): | inlaat 7.0mm uitlaat 8.0mm | |
compresie: | ||
Nokkenasaandrijving | door een tandriem aangedreven | |
Zuigers: | ||
Drijfstangen: | ||
Inlaat: | ||
Uitlaat: | ||
Motormanagement: | Weber Marelli motor management systeem. | |
Brandstofinjectie | ||
Ontsteking: | Marelli level 6 computer gestuurd | |
Ontstekings volgorde: | ||
Olie druk: | ||
Emissiebeperking | ||
Emissiewaarden: | ||
Brandstoftank (l): | ||
versnellingsbak olie: | ||
Achteras olie: | ||
Motor olie: | ||
aandrijving: | achterwiel aandrijving | |
Versnellingsbak: | Borg Warner T5 5 versnellingsbak visco slipdifferentieel. | |
verhoudingen: | 1ste,2.95:1 ; 2de,1.94:1 ; 3de,1.34:1 ; 4de, 0:1 ; 5de,0.8:1 ; eindoverbrenging, 3.65:1. | |
Differential | 7in Viscous coupling limited slip | |
Koppeling: | droge plaat, diaphragm spring, cable operation | |
Koppelingsdiameter (mm): | 204 | |
stuurinrichting: | Bekrachtigde tandheugel stuurinrichting. | |
Draaicirkel (m): | ||
Aantal slagen: | ||
remmen: | vacuüm servo geassisteerde dubbel hydraulisch systeem met ABS | |
voor: | 283 mm geventileerde schijven, | |
achter: | 273mm massieve schijven | |
ophanging | ||
voor: | MacPherson veerpoten, spiraal veren, onderste draagarmen, stabilisator stang | |
achter: | semi-draagarmen, spiraal veren, stabilisator stang, telescopische schokdempers. | |
wielen/banden | ||
wielen: | 7×15 aluminium velgen | |
banden: | Dunlop D40 205/50vr15 | |
prestaties | ||
top snelheid km/h | 243,6 km/h | |
acceleratie 0 t/m 100 | 6,5sec | |
Acceleratie 50 t/m 100 km/h in 4e versnelling (sec.): | ||
400 meter sprint | 14,4 seconden 155,2km/h | |
gemiddeld verbruik: | 10.3 op 100km | |
In de stad: | ||
Buiten de stad: | ||
Gemiddeld: | ||
CO2 emissies (g/km): | ||
meest voorkomende kleuren: | Mercury grey, Diamond white, Crystal blue, Magenta metallic. | |
aantal gebouwd: | 13.140 | |
nieuwprijs: | fl 82.599 (€ 37.482 ) | |
Production | 1988-1989; gebouwd in Genk, België, met in Engeland gebouwde Ford-Cosworth motor. | |
Extra info: | ||