Sierra Cosworth RS 500

carrosserie: | ||
Structuur: | Structuur: geperst plaatstaal onderstel, sierra drie deurs met uniek rs 500 body kit. | |
Veiligheid: | ||
Bumpers: | ||
Leeggewicht (kg): | 1206.6 kg. | |
Max. toelaatbaar totaalgewicht (kg): | ||
Exterieur en interieur afmetingen | ||
Exterieur (mm): | 4424.7 mm. | |
Lengte: | ||
Wielbasis: | 2608.6 mm | |
Hoogte | 1419.9 mm. | |
Breedte (zonder spiegels): | 1724.7 mm | |
Breedte (met Spiegels) | ||
Spoorbreedte voor: | 1452.9 mm. | |
Spoorbreedte achter: | 1468.1 mm. | |
Interieur (mm): | ||
Hoofdruimte | ||
Maximum beenruimte | ||
Breedte op schouderhoogte | ||
Bagageruimte | ||
VDA bagageruimte (l) met 4 zitplaatsen: | ||
VDA bagageruimte (l) met 2 zitplaatsen | ||
motor: | ||
type: | YBD (nummers tussen de YBD0015 en YBD0537) , (rood kleppendeksel) | |
capaciteit | 1993 cc | |
boring /slag: | 90.82×76.95mm | |
Brandstof: | super | |
compressie verhouding: | 8:1 | |
maximum vermogen | 224 pk bij 6000 toeren | |
maximum koppel: | 271.2 Nm @ 4500 RPM | |
Maximum toeren: | ||
Max. effectief gemid. druk (bar) | ||
Turbo: | Garret T31/T04 turbo. Vergrote interkoeler. | |
Turbo druk (bar): | ||
cilinders: | 4 in lijn | |
cilinderkop | aluminium met grotere 65 mm inlaatpoorten | |
blok | giet ijzer special voor de RS 500 met dikkere wanden | |
Krukas: | ||
ligging: | :in de rijrichting geplaatst blok | |
kleppen | 4 per cilinder | |
Klepbediening: | dubbele door een riem aangedreven bovenliggende nokkenassen (DOHC) | |
Klephoek | ||
Klepmaten (mm): | 65 mm inlaat | |
compresie: | ||
Nokkenasaandrijving | ||
Zuigers: | ||
Drijfstangen: | ||
Inlaat: | ||
Uitlaat: | ||
Motormanagement: | Weber Marelli motor management systeem | |
Brandstofinjectie | gemodificeerd injectie systeem voor homologatie gebruik. | |
Ontsteking: | ||
Ontstekings volgorde: | ||
Olie druk: | ||
Emissiebeperking | ||
Emissiewaarden: | ||
Brandstoftank (l): | ||
versnellingsbak olie: | ||
Achteras olie: | ||
Motor olie: | ||
aandrijving: | achterwiel aandrijving, visco sperdifferentieel | |
Versnellingsbak: | Borg Warner T5 5 versnellingsbak. | |
verhoudingen: | 1ste,2.95:1 ; 2de,1.94:1 ; 3de,1.34:1 ; 4de, 0:1 ; 5de,0.8:1 ; eindoverbrenging 3.65:1. | |
Koppeling: | ||
Koppelingsdiameter (mm): | ||
stuurinrichting: | Bekrachtigde tandheugel stuurinrichting | |
Draaicirkel (m): | ||
Aantal slagen: | 2.6 rond te draaien | |
remmen: | hydraulisch systeem met ABS | |
voor: | 283 mm geventileerde schijven | |
achter: | 273mm massieve schijven | |
ophanging | ||
voor: | MacPherson veerpoten, draagarmen, spiraal veren, stabilisator stang, | |
achter: | semi-draagarmen, spiraal veren, stabilisator stang, unieke achter draagarmen bevestigingen geïnstalleerd voor homolgation gebruik | |
wielen/banden | ||
wielen: | 7×15 aluminium velgen | |
banden: | 205/50vr15 | |
prestaties | ||
top snelheid km/h | ?km/h (153 mph) | |
acceleratie 0 t/m 100 | (0-60 mph 6.2 sec) | |
Acceleratie 50 t/m 100 km/h in 4e versnelling (sec.): | ||
gemiddeld verbruik: | ||
In de stad: | ||
Buiten de stad: | ||
Gemiddeld: | ||
CO2 emissies (g/km): | ||
meest voorkomende kleuren: | Moonstone bleu(52), Diamond white(52 + 4 prototype voor ford), Factory black de meeste(392). | |
aantal gebouwd: | 496 + 4 prototype | |
nieuwprijs: | 19.950 £(pond) (+/- 32.000 euro) | |
Extra info: | De sierra cosworth was alleen te krijgen in RHD ( right hand drive) en is special door Tickford gebouwd. (chassisnummers tussen de GBBE GG 38600 en GBBE GG 39099 ) | |