Ford GT 40 MK3
carrosserie: | ||
Structuur: | ||
Veiligheid: | ||
Bumpers: | ||
Leeggewicht (kg): | 998 | |
Max. toelaatbaar totaalgewicht (kg): | ||
Exterieur en interieur afmetingen | ||
Exterieur (mm): | ||
Lengte: | 4293 | |
Wielbasis: | ||
Hoogte | 1041 | |
Breedte (zonder spiegels): | 1778 | |
Breedte (met Spiegels) | 1778 | |
Spoorbreedte voor: | ||
Spoorbreedte achter: | ||
Interieur (mm): | ||
Hoofdruimte | ||
Maximum beenruimte | ||
Breedte op schouderhoogte | ||
Bagageruimte | ||
VDA bagageruimte (l) met 4 zitplaatsen: | ||
VDA bagageruimte (l) met 2 zitplaatsen | ||
Brandstoftank (l): | ||
Audio: | ||
motor: | ||
type: | 289 (4.73 liter V8) (somige hadden een 302 V8 motor) OHV | |
cilinders: | 8 | |
capaciteit | 4.73 liter | |
boring /slag: | ||
Brandstof: | ||
compressie verhouding: | 10.5:1 | |
maximum vermogen | 306 pk bij 6000 tpm (229kW) | |
maximum koppel: | 455 Nm (329lb/ft @ 4200rpm.) | |
Maximum toeren: | ||
Max. effectief gemid. druk (bar) | ||
Turbo: | ||
Turbo druk (bar): | ||
cilinderkop | ||
blok | ||
Krukas: | ||
ligging: | ||
kleppen | ||
klepstoters | ||
Klepbediening: | ||
Klephoek | ||
Klepmaten (mm): | ||
compresie: | ||
Nokkenasaandrijving | ||
Zuigers: | ||
Drijfstangen: | ||
Inlaat: | ||
Uitlaat: | ||
Motormanagement: | ||
Brandstofinjectie | 1 x Holley (or Autolite) 4V carburettor. (4-barrel Holley carburettor) | |
Ontsteking: | ||
Ontstekings volgorde: | ||
Olie druk: | ||
Emissiebeperking | ||
Emissiewaarden: | ||
Brandstoftank (l): | ||
versnellingsbak olie: | ||
Achteras olie: | ||
Motor olie: | ||
aandrijving: | ||
Versnellingsbak: | Handgeschakelde 5-bak ZF 5DS-25 all synchro Koppeling: | |
verhoudingen: | 1st 2.42:1, 2nd 1.47:1, 3rd 1.09:1, 4th 0.96, 5th 0.85:1; Final drive 4.22 or optional 3.33:1. | |
Differential | ||
Koppeling: | ||
Koppelingsdiameter (mm): | ||
stuurinrichting: | ||
Draaicirkel (m): | ||
Aantal slagen: | ||
remmen: | ||
voor: | ||
achter: | ||
ophanging | ||
voor: | Independent, double wishbone, coil over shock absorbers, anti-roll bar. | |
achter: | Indpendent, longitudinal trailing arm, transverse top link and lower wishbone, coil over shock absorbers, anti-roll bar. | |
wielen/banden | ||
wielen: | 6.5 x 15 (voor) 8 x 15 (achter); | |
banden: | ||
prestaties | ||
top snelheid km/h | 257 km/h | |
acceleratie 0 t/m 100 | 5,5 sec | |
Acceleratie 50 t/m 100 km/h in 4e versnelling (sec.): | ||
400 meter sprint | ||
gemiddeld verbruik: | ||
In de stad: | ||
Buiten de stad: | ||
Gemiddeld: | ||
CO2 emissies (g/km): | ||
meest voorkomende kleuren: | ||
aantal gebouwd: | ||
nieuwprijs: | £7,540 in 1966 | |
Production | ||
Extra info: | ||