Ford Focus ST

Focus ST

Focus ST

carrosserie:
Structuur:Computergestuurd, zeer efficiënt gelaste zelfdragende stalen carrosserie
Veiligheidsvoorzieningen - carrosserieComputergeoptimaliseerde carrosserie van ultrasterk staal en speciaal gelast materiaal
· Stijve veiligheidskooi
· Energieabsorberende kreukelzones voor en achter
· Bij botsing wegklappend chassissysteem ter bescherming van voetruimte
· Portierbalken voor bescherming bij botsingen in de flank
· Utrasterke dashboarddraagbalk en stuurkolomondersteuning
Passieve veiligheids-
en beveiligingssystemen
· Fullsize airbags voor bestuurder en bijrijder (met modernste single-stage inflatietechnologie)
· Krachtige pyrotechnische gordelspanners en spankrachtbegrenzers voor voorstoelen
· Driepuntsgordels op alle zitplaatsen
· Gordelwaarschuwingssysteem voor bestuurder en bijrijder
· Standaard opblaasbare curtainairbags voor inzittenden voor en achter
· Standaard borstbeschermende airbags curtainairbags (primeur 3D-technologie) voor bestuurder en bijrijder
· Horizontaal inschuifbare stuurkolom voor optimale energieabsorbtie en beenbescherming
· Inklapbare pedalen
· Nekbescherming op voorstoelen
· ISOFIX-bevestigingspunten voor kinderzitjes op verzoek leverbaar voor buitenste achterstoelen
· Deactivatieschakelaar airbag bijrijder op verzoek leverbaar
· Optimale ondersteuning voor uiteenlopende lichaamsprofielen, mannelijk en vrouwelijk
Bumpers:Schadebestendig, volledig gevormd versterkt polypropyleen
Diefstalpreventie· Perimeteralarm met interieurscanner
· Geavanceerde Ford PATS-startonderbreker
· Dubbele vergrendeling via sleutelhanger
· Met sleutel afsluitbare motorkap
· Algeheel afsluitmechanisme voor elektrisch bedienbare ramen en zonnedak
ANTIROEST24-fasig beschermingsproces voor lak en carrosserie, inclusief verzinkte precoating voor alle exterieurpanelen (dak uitgezonderd), geoptimaliseerd fosfaatdompelproces, antiroestbescherming met elektrostatisch aangebrachte grondlaklaag, filler/surfacer en clear-over-base moffellaklaag plus uitgebreide wasinjectie bij gaatjes, pvc-coating voor onderkant carrosserie en steenslagbescherming. Alle flenzen voorzien van dikke pvc-afdichtranden Plastic wielkastbekleding voor, textiel wielkastbekleding achter, instaplijsten op portierdrempels en laaddrempel achter. Ford biedt 12 jaar garantie tegen doorroesten van binnen uit.
3-deurs5-deurs
Leeggewicht (kg):13921437
Max. toelaatbaar totaalgewicht (kg):18601890
Laadvermogen (kg)543528
Daklast (kg)7575
Exterieur en interieur afmetingen3- en 5-deurs
Exterieur (mm):
Lengte:4362
Wielbasis:2640
Hoogte1447
Breedte (zonder spiegels):
Breedte (met Spiegels)1840
Spoorbreedte voor:1535
Spoorbreedte achter:1531
AËRODYNAMICA (Cd)3-deurs 0.305-deurs 0.31
Interieur (mm):voorachter
Hoofdruimte999978
Maximum beenruimte1108853
Breedte op schouderhoogte14141399
Bagageruimte
VDA bagageruimte (l) met 4 zitplaatsen:
VDA bagageruimte (l) met 2 zitplaatsen
362
Brandstoftank (l):
Audio:
motor:
type:2.5L 20 V DOHC
cilinders:5 in lijn met uitlaatspruitstuk naar voorzijde auto gericht
capaciteit2522 cm 3
boring /slag:83.0 x 93.2
Brandstof:Loodvrij, 98 of 95 (RON)
compressie verhouding:
maximum vermogen165.5 kW (225 pk)
6000/min
maximum koppel:320 Nm
16,0
1600 – 4000 /min
Maximum toeren:6750 tpm tijdelijk (3 seconden)
met ononderbroken bij 6500 tpm
Max. effectief gemid. druk (bar)
Turbo:Kühnle, Kausch & Kopp –Warner-geïntegreerd turbosysteem, gietijzeren behuizing uit één stuk met dunne wanden
Turbo druk (bar):
cilinderkopCoquille gietwerk aluminiumlegering met gesinterde klepgeleiders en -zittingen
blokHogedrukgegoten aluminiumlegering met bedplaat
Krukas:Smeedstaal met krukpennen (diameter 50 mm), volledig gebalanceerd met tien contragewichten, zes hoofdlagers (diameter 65 mm) en gedempte voorpoelie, totaalgewicht 21,5 kg
ligging:dwars
kleppen4
klepstoters
Klepbediening: DOHC MET direct werkende, mechanische klepstoters zonder afstelring
Ingesloten hoek tussen kleppen58 graden
Klepmaten (mm):Inlaat: 31.0
Uitlaat: 27.0
compresie:
NokkenasaandrijvingTandriem met dynamische spaninrichting, Ti-VCT (Twin independent Variable Cam Timing), timingvariatie 50° (inlaat), 30° (uitlaat)
Zuigers:Lichtgewicht zuiger met korte zuigermantel van silicone-aluminiumlegering
met grafiet zuigerbussen, zuiver gewicht zuiger 290 g
(met zuigerpin, zuigerveren en clips 412 g)
Drijfstangen:Smeedstaal met gebroken en vervolgens op de drijfstangkop gemonteerde lagerschalen, 143 mm lang
Inlaat:
Uitlaat:
Motormanagement:Bosch ME 9.0 motorbeheersysteem voor injectie en ontsteking met 2 MB flashgeheugen, EURO Stage 4/ULEV emissies
BrandstofinjectieSEFI (sequential electronic fuel injection), consistente Lambda-1-injectiestrategie over het gehele belastingsspectrum
Ontsteking:Verdelerloos
Ontstekings volgorde:
Olie druk:
EmissiebeperkingOnder de vloer geplaatste driewegkatalysator met zuurstofsensor
Emissiewaarden:Europese Stage IV, met geïntegreerde elektronische diagnostiek (EOBD)
Brandstoftank (l):55
versnellingsbak olie:
Achteras olie:
Motor olie:5W30
Motor olie:Oliehoeveelheid 6,1 ltr (zonder filterwissel), 6,4 ltr (met filterwissel)
Koelvloeistof (liter)7,1
aandrijving:
Versnellingsbak:Handmatige 6-versnellingsbak (M66) met synchromesh op alle verhoudingen, ook achteruit
verhoudingen:
Differential
Koppeling:Enkelvoudige drogeplaatkoppeling met zelfregelend lashmechanisme
en dual-mass vliegwiel
Koppelingsdiameter (mm):228
stuurinrichting: Tandheugel ratio 14,8; stuurbekrachtiging 60,5 mm /omw
Draaicirkel (m):Stoeprand-tot-stoeprand: 11,7
Aantal slagen:2,38 omw
remmen:
voor:320 x 25 mm geventileerde schijfremmen
achter:
280 x 11 mm solide schijfremmen
ophanging
voor:Onafhankelijke MacPherson-veerpoten met schroefveren om met gas gevulde dempers en lagere L-armen met rubberen lagers voor en hydrolagers achter, bevestigd op een afzonderlijke, versterkte dwarsbalk 21,5 mm.
achter:Onafhankelijke SLA (Short-Long Arm) Control Blade multi-link systeem gemonteerd op versterkt subframe, met gas gevulde schokdempers en stabilisatorstang (21 mm).
wielen/banden3- en 5-deurs
wielen:Lichtmetaal 18×8
banden:225/40 R 18
prestaties
top snelheid km/h241
acceleratie 0 t/m 100 6,8
Acceleratie 50 t/m 100 km/h
in 4e versnelling (sec.):
6,1
400 meter sprint
gemiddeld verbruik:
In de stad:13,8
Buiten de stad:6,8
Gemiddeld:9,3
CO2 emissies (g/km):224
Emissiegegevens mbt ECE-cyclus (g/km) CO CH NOx
0,38 0,055 0,025
meest voorkomende kleuren:
aantal gebouwd:
nieuwprijs:
Production
Extra info: