Focus RS WRC 08

[nggallery id=48] 

carrosserie:
Structuur:Uniek van composite materiaal gemaakte zijpanelen
Veiligheid:gelast T45 staal, safety roolkooi
Bumpers:Aerodynamische achter vleugel. Uniek geprepareerde voor bumper
Leeggewicht (kg):1230 kg
Max. toelaatbaar totaalgewicht (kg):
Exterieur en interieur afmetingen
Exterieur (mm):
Lengte:4362mm
Wielbasis:2640mm
Hoogte
Breedte (zonder spiegels):1800mm
Breedte (met Spiegels)
Spoorbreedte voor:
Spoorbreedte achter:
Interieur (mm):
Hoofdruimte
Maximum beenruimte
Breedte op schouderhoogte
Bagageruimte
VDA bagageruimte (l) met 4 zitplaatsen:
VDA bagageruimte (l) met 2 zitplaatsen
Brandstoftank (l):FIA FT3 tank, 94 liter, centraal geinstalleerd
motor:
type:Ford 1998cc door Pipo gebouwt I4 Duratec WRC motor
cilinders:4 cilinders
capaciteit
boring /slag:85mm boring, 88mm slag
Brandstof:
compressie verhouding:
maximum vermogen300 pk bij 6000 tpm
maximum koppel:550 Nm bij 4000 tpm
Maximum toeren:
Max. effectief gemid. druk (bar)
Turbo:Garrett turbo, met FIA voor geschreven 34 mm inlaat begrenser
Turbo druk (bar):
cilinderkop4 in lijn
blok
Krukas:
ligging:overdwars geplaatst
kleppen16V
klepstoters
Klepbediening:
Klephoek
Klepmaten (mm):
compresie:
Nokkenasaandrijving
Zuigers:
Drijfstangen:
Koeling:Lucht interkoeler
Uitlaat:Katalysator
Motormanagement:Pi elektronisch motor management systeem
ElektronicaVolledig Pi onderstel en motor data voor het verkrijgen van diagnose en prestatie ontwikkeling tijdens de rally's
Ontsteking:
Ontstekings volgorde:
Olie druk:
Emissiebeperking
Emissiewaarden:
Brandstoftank (l):
versnellingsbak olie:
Achteras olie:
Motor olie:
aandrijving:Permanente 4-wiel aandrijving met M-sport ontwikkeld actief centrum differentieel
Versnellingsbak:
bak:M-sport / Ricardo 5-gangen sequentiele versnellingsbak met electro-hydraulisch gestuurd schakelen
DifferentialPi elektronisch differentieel control unit
Koppeling:M-sport / Sachs multi carbon koppelingsplaat
Koppelingsdiameter (mm):
stuurinrichting:
besturingStuurbekrachtiging high-ratio (12:1) via tandbeugel mechanisme.
Aantal slagen:1,5 draai van in- uitslag van het stuur
remmen:
voor en achter:Gravel: 300mm Brembo geventileerd schijven met Brembo 4 zuigers monoblok remklauwen.

Asfalt: 370mm Brembo geventileerd schijven met Brembo 8 zuigers monoblok remklauwen.
handremHydraulische handrem, instelbare voor / achter inrichting
ophangingFront and rear: MacPherson struts (front) and Trailing-Arm (rear) with Reiger external reservoir dampers, adjustable in bump and rebound.
Fully adjustable fabricated steel links. Front and rear anti-roll bars. Cast steel uprights. Ceramic wheel bearings
voor:
achter:
wielen/banden
wielen:Gravel 7" x 15inch (magnesium) wielen

Asfalt: 8" x 18inch (magnesium) wielen
banden:Gravel/asfalt: Pirelli 650mm
prestaties
top snelheid km/h
acceleratie 0 t/m 100
Acceleratie 50 t/m 100 km/h
in 4e versnelling (sec.):
400 meter sprint
gemiddeld verbruik:
In de stad:
Buiten de stad:
Gemiddeld:
CO2 emissies (g/km):
meest voorkomende kleuren:
aantal gebouwd:
nieuwprijs:
Production
Extra info: