Fiesta RS Turbo
carrosserie: | ||
Structuur: | geperst stalen monocoque Fiesta driedeurs hatchback shell met Ford RS body kit inclusief voorspoiler, motorkap roosters en achterklep spoiler .. | |
Veiligheid: | ||
Bumpers: | ||
Leeggewicht (kg): | 910 | |
Max. toelaatbaar totaalgewicht (kg): | ||
Exterieur en interieur afmetingen | ||
Exterieur (mm): | ||
Lengte: | 3800 | |
Wielbasis: | 2446 | |
Hoogte | 1321 | |
Breedte (zonder spiegels): | ||
Breedte (met Spiegels) | 1631 | |
Spoorbreedte voor: | 1430 | |
Spoorbreedte achter: | 1377 | |
Bodemvrijheid: | 185 | |
Interieur (mm): | ||
Hoofdruimte | ||
Maximum beenruimte | ||
Breedte op schouderhoogte | ||
Bagageruimte | ||
VDA bagageruimte (l) met 4 zitplaatsen: | ||
VDA bagageruimte (l) met 2 zitplaatsen | ||
Brandstoftank (l): | 42.1 | |
Audio: | ||
motor: | ||
type: | CVH | |
cilinders: | Straight 4 | |
capaciteit | 1596cc | |
boring /slag: | 79.96mm x 79.52mm | |
Brandstof: | ||
compressie verhouding: | 8.2:1 | |
maximum vermogen | 133 pk @ 5500 rpm | |
maximum koppel: | 135 lbf.ft @ 2400 tpm | |
Maximum toeren: | ||
Max. effectief gemid. druk (bar) | ||
Turbo: | Garrett T2 turbo met intercooler | |
Turbo druk (bar): | ||
cilinderkop | aluminium alloy head | |
blok | gietijzer | |
Krukas: | ||
ligging: | ||
kleppen | twee kleppen per cilinder, | |
klepstoters | ||
Klepbediening: | SOHC | |
Klephoek | ||
Klepmaten (mm): | ||
compresie: | ||
Nokkenasaandrijving | riem aangedreven bovenliggende nokkenas | |
Zuigers: | ||
Drijfstangen: | ||
Inlaat: | ||
Uitlaat: | ||
Motormanagement: | Ford EEG-IV motor management. | |
Brandstofinjectie | ||
Ontsteking: | ||
Ontstekings volgorde: | ||
Olie druk: | ||
Emissiebeperking | ||
Emissiewaarden: | ||
Brandstoftank (l): | ||
versnellingsbak olie: | ||
Achteras olie: | ||
Motor olie: | 10W-40 | |
aandrijving: | Voorwiel | |
Versnellingsbak: | Type B5 vijf versnellingen | |
verhoudingen: | 1ste, 2.95:1; 2de, 1.94:1; 3de, 1.34:1; 4th, 1.0:1, 5e, 0.8:1, Final drive: 3.82:1. | |
Differential | ||
Koppeling: | 218mm | |
Koppelingsdiameter (mm): | ||
stuurinrichting: | rack & pinion | |
Draaicirkel (m): | ||
Aantal slagen: | 3.750 | |
remmen: | vacuüm servo-assisted dubbele hydraulische circuit met optionele ABS, | |
voor: | 240mm geventileerde schijven | |
achter: | 203mm trommel | |
ophanging | ||
voor: | MacPherson veerpoten met 16mm anti-roll bar. | |
achter: | torsieas achteraan, met draagarmen, schroefveren en 20mm anti-roll bar. | |
wielen/banden | ||
wielen: | drie-spaaks RS 5.5x14 | |
banden: | Pirelli P600 185/55 VR 14 | |
prestaties | ||
top snelheid km/h | 209 km/h (133 mph) | |
acceleratie 0 t/m 100 | 7.9 sec | |
Acceleratie 50 t/m 100 km/h in 4e versnelling (sec.): | ||
400 meter sprint | 16.10 s @ 89.00 mph | |
gemiddeld verbruik: | ||
In de stad: | ||
Buiten de stad: | ||
Gemiddeld: | ||
CO2 emissies (g/km): | ||
meest voorkomende kleuren: | White, Radiant Red, Black & Mercury Grey Metallic, Moondust Silver | |
aantal gebouwd: | ||
nieuwprijs: | ||
Production | 1990 / 1992 | |
Extra info: | Recaro voorstoelen in Ascot stof bekleding, 60:40 achter-split stoel, grijs leer bekleed sportstuur | |