Escort RS Cosworth T34

carrosserie:
Structuur:gedrukt staal onderstel uit sierra en escort delen. 3 deurs hatchback geassembleerd door Karmann met 50 % nieuwe onderdelen i.p.v sierra onderdelen. special gemaakte bodykit met bredere wielkassen en motorkap met luchtroosters.
Veiligheid:
Bumpers:
Leeggewicht (kg):1306,4kg
Max. toelaatbaar totaalgewicht (kg):
Exterieur en interieur afmetingen
Exterieur (mm):
Lengte:4211.3 mm
Wielbasis:2550.2 mm.
Hoogte1404.6 mm
Breedte (zonder spiegels):1734.8 mm.
Breedte (met Spiegels)1734.8 mm.
Spoorbreedte voor:1524.0 mm.
Spoorbreedte achter:1574.8 mm.
Interieur (mm):
Hoofdruimte
Maximum beenruimte
Breedte op schouderhoogte
Bagageruimte
VDA bagageruimte (l) met 4 zitplaatsen:
VDA bagageruimte (l) met 2 zitplaatsen
motor:
type:YBG 1993cc blok, 16 klepper, turbo, 220 pk motor.
cilinders:4 in lijn
capaciteit1993 cc
boring /slag:90.8 x 77 mm
Brandstof:
compressie verhouding:8:1
maximum vermogen227 pk bij 5750 toeren (176 KW)
maximum koppel:299 Nm bij 3500 toeren
Maximum toeren:
Max. effectief gemid. druk (bar)
Turbo:Garrett T3/T04 met intercooler
Turbo druk (bar):0.8 bar
cilinderkopaluminium 16 kleppen tandriem-aandrijving, DOHC
blokgiet ijzer gebaseerd op Pinto blok zoals gebruikt in Cortina
Krukas:
ligging:in de rij richting geplaatst blok
kleppen4 per cilinder
klepstotershydraulische
Klepbediening:door een riem aangedreven bovenliggende dubbele nokkenassen
Klephoek22 graden
Klepmaten (mm):inlaat 7.0mm uitlaat 8.0mm
compresie:
Nokkenasaandrijvingdoor een tandriem aangedreven
Zuigers:
Drijfstangen:
Inlaat:
Uitlaat:
Motormanagement:Weber Marelli motor management systeem
Brandstofinjectie
Ontsteking:
Ontstekings volgorde:
Olie druk:
Emissiebeperking
Emissiewaarden:
Brandstoftank (l):
versnellingsbak olie:
Achteras olie:
Motor olie:
aandrijving:4 wiel aandrijving
Versnellingsbak:Ferguson patent 4x4 transmissie met Ford MT75 versnellingsbak
verhoudingen:1ste,3.62:1 ; 2de,2.08:1 ; 3de,1.36:1 ; 4de, 0:1 ; 5de,0.83:1 ; eindoverbrenging, 3.62:1.

Differential
in het midden geplaatste visco slipdifferentieel. 34/66 ( voor / achter) krachtsverdeling op de wielen.
Koppeling:droge plaat, diaphragm spring, cable operation
Koppelingsdiameter (mm):
stuurinrichting:Bekrachtigde tandheugel stuurinrichting.
Draaicirkel (m):
Aantal slagen:2.45
remmen:vacuüm servo geassisteerde dubbel hydraulisch systeem met ABS
voor:278 x 24 mm geventileerde schijven,
achter:273 x 20 massieve schijven
ophanging
voor:MacPherson veerpoten, spiraal veren, onderste draagarmen, stabilisator stang
achter:semi-draagarmen, spiraal veren, stabilisator stang, telescopische schokdempers.
wielen/banden
wielen:8×16 aluminium velgen
banden:Bridgestone ER90 205/50vr15 op Engelse auto's
prestaties
top snelheid km/h232 km/h
acceleratie 0 t/m 1006,1sec
Acceleratie 50 t/m 100 km/h
in 4e versnelling (sec.):
400 meter sprint
gemiddeld verbruik:10.2 op 100km
In de stad:
Buiten de stad:
Gemiddeld:
CO2 emissies (g/km):
meest voorkomende kleuren:Ash black, Diamond white, Moondust silver, Radiant red, Imperial blue, Mallard green.
aantal gebouwd:12.250 ongeveer
nieuwprijs:fl +- 100.000
€ 44.920
Production1988-1989; gebouwd in Genk, België, met in Engeland gebouwde Ford-Cosworth motor.
Extra info: