Warning: Declaration of Walker_post_notification::start_lvl(&$output, $depth, $args) should be compatible with Walker::start_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /customers/6/9/4/xrrs-club.nl/httpd.www/wp-content/plugins/post-notification/functions.php on line 299 Warning: Declaration of Walker_post_notification::end_lvl(&$output, $depth, $args) should be compatible with Walker::end_lvl(&$output, $depth = 0, $args = Array) in /customers/6/9/4/xrrs-club.nl/httpd.www/wp-content/plugins/post-notification/functions.php on line 299 Warning: Declaration of Walker_post_notification::start_el(&$output, $category, $depth, $args) should be compatible with Walker::start_el(&$output, $object, $depth = 0, $args = Array, $current_object_id = 0) in /customers/6/9/4/xrrs-club.nl/httpd.www/wp-content/plugins/post-notification/functions.php on line 299 Warning: session_start(): Cannot start session when headers already sent in /customers/6/9/4/xrrs-club.nl/httpd.www/wp-content/themes/autoimage/library/functions/helper.php on line 241 Ford XRST Club » Teaser foto’s Focus RS500

Teaser foto’s Focus RS500

U dacht dat Ford niet verder zou gaan dan een 305 pk sterke Focus RS? Dan heeft u het mooi mis: dit is de Ford Focus RS500!
De Ford Focus RS500 is in alles de overtreffende trap van de gewone RS. De 2,5-liter turbomotor levert in de über-Focus een vermogen van 350 pk, 45 pk meer dan de standaardversie. Het maximumkoppel stijgt van 440 Nm naar 460 Nm. De extra kracht is het gevolg van de plaatsing van een grotere intercooler en een groter luchtfilter. De tuning heeft vooral extra kracht in het middengebied tot gevolg, aldus Ford Team RS.
Het verbruik van de RS500 is volgens Ford gelijk gebleven aan dat van de gewone RS. Datzelfde geldt voor de topsnelheid, maar de sprint van 0 tot 100 kilometer per uur neemt nog maar 5,6 seconden in beslag. Dat is 0,3 seconden sneller dan het standaardmodel. Aan het chassis en de RevoKnuckle-wielophanging heeft Ford niets veranderd.


Matzwart
Op het gebied van uiterlijkheden scoort de Focus RS500 met matzwarte lak en 19-inch lichtmetaal. Daarachter hebben de remklauwen een rode kleur gekregen. Een plaquette op de middenconsole geeft aan om welk exemplaar van de gelimiteerde oplage het gaat. In de gewone RS domineert blauw in het interieur, maar de RS500 heeft veel rode elementen. Deze keren terug op het stuurwiel, de deurbekleding, de vloermatten en de versnellingspook.
Ten opzichte van de RS voegt de RS500 het volgende aan de standaarduitrusting toe: dual-zone airconditioning, voorruitverwarming, parkeersensoren achter, bandenspanningscontrole, licht- en regensensor, automatisch dimmende achteruitkijkspiegel, keyless go, Bluetooth, voice control, USB, een Sony audiosysteem met 6 CD-wisselaar en halflederen Recarostoelen voorin.



Leipzig
De naam RS500 is niet alleen een verwijzing naar de beperkte oplage van 500 exemplaren, ook is het een eerbetoon aan de Sierra RS500 Cosworth. Dat was een homologatiespecial van de Sierra, die ook in een oplage van 500 exemplaren werd gebouwd. De Focus RS500 komt in twintig Europese landen op de markt. Ford Nederland heeft bekendgemaakt dat er tien Focussen RS500 naar ons land komen. De prijs is nog niet bekend.
De Ford Focus RS500 debuteert op de Leipzig Motor Show, die op 9 april z’n deuren opent. De Focus is niet de enige primeur daar, want BMW neemt bijvoorbeeld de 5-serie Touring mee en Volkswagen toont waarschijnlijk de gefacelifte Touran.

Bron: autoweek

Category: Nieuws Tags: , , ,

Comments are closed.