Ford EcoBoost – Ultramoderne benzinemotoren

De transformatie van de motorenreeks van Ford wordt aangevoerd door twee ultramoderne viercilinder Ford EcoBoost-benzinemotoren.

EcoBoost 2010

EcoBoost 2010

Deze motoren vertegenwoordigen een geheel nieuwe generatie van kleinere, ultrazuinige benzinemotoren van Ford met lage CO2 -uitstoot. De viercilinder EcoBoost-motoren zijn ontwikkeld door Ford-ingenieurs en combineren een injectiesysteem onder hoge druk, geavanceerde turbodruk en dubbele variabele kleptiming voor een optimale verbranding.

De belangrijkste voordelen van de Ford EcoBoost-motoren zijn:
Geoptimaliseerd motorrendement: brandstofverbruik en CO2-uitstoot zijn tot wel 20 procent lager in vergelijking met conventionele motoren met een grotere inhoud
Meer rijplezier: veel koppel bij weinig toeren en een vlotte reactie bij elk toerental
Kleinere motoren: de prestaties van een grote motor met de afmetingen, het gewicht en het verbruik van een veel kleinere motor

De viercilinder Ford EcoBoost-motoren zijn verkrijgbaar in een 1.6-literuitvoering met een vermogen van 150 pk of 180 pk, of in een 2.0-literuitvoering voor het gebruik van 200 pk en hoger.

De 1.6-liter Ford EcoBoost wordt eind 2010 geïntroduceerd in de geheel nieuwe C-MAX en de Grand C-MAX en begin 2011 in de volgende Focus-generatie. De 2.0-litermotor met 203 pk wordt geïntroduceerd in de nieuwste S-MAX en Galaxy, en in de Mondeo, die nu worden geproduceerd in de Ford-fabriek in Genk, België.

De Ford EcoBoost-motoren vormen een centraal element in de internationale motorstrategie van het bedrijf, en de jaarlijkse verkoop wordt geschat op meer dan 1,3 miljoen motoren in 2013. Naast de twee viercilinder motoren omvatten deze verkoopcijfers ook de 3.5-liter V6-motor die al verkrijgbaar is voor de grotere auto’s in Noord-Amerika, en een toekomstige compacte motor die in Europa zal worden geproduceerd.

Category: Nieuws Tags: , , , , , , , ,

Comments are closed.